Mac Pro 2013

markmix

studio pro
+10 lat na dzwiek.org
#22
Nie mam ochoty na hałas 4 twardych dysków ,czy wentylatora adaptera kart, stojących obok "popielniczki",więc świadomie zagrałem na zwłokę, bo z tym kompem 2x mocniejszym od mojego obecnego, ujadę jeszcze lata świetlne (24.000 pkt. w Geekbench !). Jak się ten nowy rzeczywiście przebije , a i peryferia "dorosną" tak żeby to można było bez łomotu użytkowaćć, to się zmieni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ostatnia edycja:

jacko

studio pro
+10 lat na dzwiek.org
#26
Na razie dla nas, użytkowników "starych" Maków Pro, przyszłość wygląda potencjalnie tak:

Mac-Pro_2013_Mac-Pro_2013_v2.jpg

... ale, rzeczywistość może okazać się inna. Może wkrótce będą 5TB, 10TB dyski SSD, a karty PCIe faktycznie wyjdą z użycia i Thunderbolt zacznie funkcjonować na większą skalę.
 

clayton

live pro
+10 lat na dzwiek.org
#29
Czy mozna do nowego maca podlaczyc jakies urzydzenia z Firewire np. Karte muzyczna RME fireface 800 Lub dysk zewnetrzny , sa jakies przejsciowki na thunderbold ?
tak, są i działają nawet
 

BtQ

Członek Załogi
studio pro
music pro
+10 lat na dzwiek.org
#32
Na razie dla nas, użytkowników "starych" Maków Pro, przyszłość wygląda potencjalnie tak:

View attachment 6231

... ale, rzeczywistość może okazać się inna. Może wkrótce będą 5TB, 10TB dyski SSD, a karty PCIe faktycznie wyjdą z użycia i Thunderbolt zacznie funkcjonować na większą skalę.
Niezależnie od przyszłości apple zrezygnowało z umieszczania hardware'u wewnątrz komputera. Co oznacza zawsze już nieco większą ilość kabli i mniej kompaktowe w praktyce rozwiązania. Thunderbolt bardzo mi się podoba ale przez niego praktycznie do każdego urządzenia potrzebna będzie przynajmniej przejściówka. "Stary" Mac pro u mnie w studiu i tak wygląda jak choinka z powodu różnych dysków i kabli HDMI ale gdyby dołożyć do niego jeszcze to co jest w środku czyli:
- Napęd DVD,
- kartę PT,
- UAD,
- Kartę video blackmagic
- 4x dyski twarde - w środku mam pięć. (zakładam że jeden jest systemowy)
- przelotki na firewire

To już nie byłoby gdzie tego wszystkiego stawiać. Na dodatek trzebaby dokupić kolejny przedłużacz na 10 wlotów.

Wszystkie te urządzenia, które wymieniłem mają swoje odpowiedniki w postaci zewnętrznych skrzynek bez korzystania z magmy czy innego adaptera na PCIE a bajzel i tak będzie jeszcze większy ;)
Jedyne światełko w tunelu to eleganckie rozwiązania na thunderbolt. Tak jak na przykład karta LT-TB do Lynx Aurora i Hilo. Czy te wszystkie wypasione macierze dyskowe. Aktualny Mac Pro jest bardzo zorientowany na grafików komputerowych, którzy potrzebują czystej mocy i pracy z macierzami i wieloma monitorami. Do muzyki/dźwięku to moim zdaniem póki co przeciętnie eleganckie rozwiązanie.
 

jacko

studio pro
+10 lat na dzwiek.org
#33
Teraz bardziej niż kiedyś zaistnieje zapotrzebowanie na elegancką obudowę Thunderbolt 19" na karty PCIe i dyski twarde, z cichym chłodzeniem. Może tutaj stworzy się jakiś rynek i powstaną ciekawe produkty? Takie rozwiązania będą kompatybilne jednocześnie z całą resztą Maków. Może Apple samo wypuści rozwiązanie typu iRack? ;)
 

BtQ

Członek Załogi
studio pro
music pro
+10 lat na dzwiek.org
#34
Teraz bardziej niż kiedyś zaistnieje zapotrzebowanie na elegancką obudowę Thunderbolt 19" na karty PCIe i dyski twarde, z cichym chłodzeniem. Może tutaj stworzy się jakiś rynek i powstaną ciekawe produkty? Takie rozwiązania będą kompatybilne jednocześnie z całą resztą Maków. Może Apple samo wypuści rozwiązanie typu iRack? ;)
Myśle, że na pewno sonnet coś wypuści... oby nie byli jedyni - wtedy jest szansa, że te niebotycznie drogieobudowy trochę potanieją...
 

CyPHeR_DiaZ

+10 lat na dzwiek.org
#36
Zainteresowanie nie jest wielkie tymi maszynami na razie patrząc z perspektywy poprzednich generacji, których sprzedaliśmy niecałą setkę. Teraz jak w całej branży widać już nie jest tak łatwo wypuścić sprzęt, który jest o 50% szybszy niż poprzednia generacja. Apple ze swoimi produktami idzie w inną stronę (design, innowacyjność) i czy to zadziała także w przypadku Maka Pro to się okaże po jego sprzedaży.

Każdy ma swoje zdanie i swój styl pracy więc pewnie nowy model niektórym będzie pasował innym mniej. Każdy może zostać na wersjach starych sprzętu i robić to co do tej pory bez większego problemu (są ludzie, którzy działają jeszcze na pierwszych intelach ze starym pro toolsem). Jeśli jednak chcemy zmodernizować sprzęt to czas na zmiany i to nie jakieś wielkie zmiany tylko zamianę jednego pudła na inne. Jeśli nie już to zaraz się pojawią paczki na TB, które zmieszczą karty Avida i dyski razem lub nawet jeśli osobno to nie problem przecież do jednej paczki rack w studiu czy przenośnej wsadzić sprzęt. Jak pamiętam i tak wszyscy do studia przychodzili ze swoimi dyskami zewnętrznymi lub kupowali je na miejscu (jak dawniej CD i taśmy) i teraz będzie można dzięki TB śmiało na nich pracować. Jak będzie sprzęt na TB to w studio podpinasz do Mac Pro, a jak jedziesz nagrywać gdzieś zdalnie to zabierasz rack z dyskami i ulubionymi kartami/przetwornikami ze sobą i podpinasz do MacBook'a Pro i spokojnie może pracować na swoim sprzęcie i na swoich ustawieniach. Tak na prawdę będziecie mieć dwa kable do dwóch urządzeń więcej - jeden do dysku (jeśli ktoś działał pro-aktywnie to i tak miał podpięty zewnętrzny dysk do backupu) i jeden do paczki z Avida.

Czy to jest problem? To chyba każdy musi sobie odpowiedzieć.
Dla mnie w najmniejszym stopniu nie bo dzięki ruchowi Apple producenci w końcu będą musieli iść w stronę Thunderbolt na poważnie. Pojawią się pewnie wkrótce rozwiązania, które ułatwią ludziom życie. Cena też jest ważnym warunkiem bo gdzieś widziałem porównanie cenowe nowego Maka Pro i sprzętu PC o podobnej konfiguracji i okazuje się, że cena jest taka sama lub wyższa PC. Nie wiem na ile to wiarygodne porównanie było ale jeśli stacja robocza HP będzie droższa od Maka Pro Apple to chyba jest jasny sygnał dla środowiska :)

Wczesne testy
http://www.barefeats.com/tube04.html
 

BtQ

Członek Załogi
studio pro
music pro
+10 lat na dzwiek.org
#37
Wg tych testów nowy mak pro to porażka. Wprawdzie procesor jest szybszy ale wszystkie komponenty (dodajmy ciężkie czy niemożliwe do zmiany) montowane w nowym pro fabrycznie wypadają dużo gorzej od komponentów które można wsadzić w slot pcie w maku 2010. Mam nadzieje, że te wczesne testy były bardzo wczesne. Bo jeśli nie to nowy MP polegnie albo będzie kupowany jedynie przez tych, którzy będą chcieli mieć gustowną popielniczkę za kilkanaście tysięcy i nią szpanować. Dla mnie te testy to bardzo smutna wiadomość. Bo sama idea złącza TB może być kontrowersyjna - ale jest postępem. Natomiast wyniki tych testów to krok w tył.
 

CyPHeR_DiaZ

+10 lat na dzwiek.org
#38
Wg tych testów nowy mak pro to porażka. Wprawdzie procesor jest szybszy ale wszystkie komponenty (dodajmy ciężkie czy niemożliwe do zmiany) montowane w nowym pro fabrycznie wypadają dużo gorzej od komponentów które można wsadzić w slot pcie w maku 2010. Mam nadzieje, że te wczesne testy były bardzo wczesne. Bo jeśli nie to nowy MP polegnie albo będzie kupowany jedynie przez tych, którzy będą chcieli mieć gustowną popielniczkę za kilkanaście tysięcy i nią szpanować. Dla mnie te testy to bardzo smutna wiadomość. Bo sama idea złącza TB może być kontrowersyjna - ale jest postępem. Natomiast wyniki tych testów to krok w tył.
Na samym dole autor wyjaśnia dlaczego nie widać dramatycznej różnicy co moim zdaniem powinno być zaznaczone na wstępie. Sam dysk SSD na PCIe to wydatek od 1800 - 5000 zł netto (zależy od wielkości i szybkości) no i dwie karty graficzne to też niemały wydatek więc jeśli chcielibyśmy zmodernizować starego Maka Pro to prawdopodobnie będzie się bardziej opłacało kupić nowego. Też trzeba wziąć pod uwagę, że Apple celuje w profesjonalistów Audio-Video z naciskiem na Video z wiadomych względów, a dla nich wydajność kart graficznych jest bardzo ważna. Do obróbki audio najważniejsza jest moc procesora, przepustowość pamięci ram i szybkość dysku. Działania z dźwiękiem jeszcze spokojnie poprzednie generacje dadzą radę ale jak przyjdzie obrobić materiał video 4k to już gorzej. Ja przewiduję, że ten sprzęt wkrótce będzie standardem w każdym profesjonalnym studio, które działa z postprodukcją, a z braku alternatywy też w studiach nagraniowych. To jest tylko narzędzie, a że stare już po gwarancji i zamortyzowane to czas na nowe :)[DOUBLEPOST=1388995872,1388995422][/DOUBLEPOST]
Myśle, że na pewno sonnet coś wypuści... oby nie byli jedyni - wtedy jest szansa, że te niebotycznie drogieobudowy trochę potanieją...
Już jest
http://www.sonnettech.com/product/echoexpressiii.html
 
Polubienia: BtQ

Sempoo

+10 lat na dzwiek.org
#40
Zauważcie, że z Makami zawsze trzeba posiłkować się jakimiś "rozwiązaniami". Imho nowe Pro wejdą do postprodukcji video a w audio to raczej tylko w zamożnych krajach typu USA je widzę.
 
Do góry